مقایسه تکنیک های کاشت مو

۴۲ بازديد

سفر دستیابی به رشد موهای کاملتر با استفاده از راه حل موقت ریزش مو به دلیل پیشرفت در بخش مراقبت های بهداشتی آسان شده است. علاوه بر این، استفاده بهینه از فناوری برای تحریک رشد بدون درد مو در سراسر جهان رواج یافته است. با کمک آخرین تکنولوژی، ریزش مو بر اساس ترجیحات ترمیم خط موی مشتریان درمان می شود.برای برجسته کردن شخصیت و دستیابی به شخصیتی چشمگیر، روش کاشت مو بهترین درمان است. طی چند سال گذشته، روش‌های کاشت مو با در نظر گرفتن عوامل خطر، دقت و حداقل درد در جراحی ابداع شده‌اند. به طور خاص، DHI TM ، FUE و FUT برخی از تکنیک‌های محبوب کاشت مو هستند که با توجه به اهداف ترمیم مو که در جلسه مشاوره ریزش مو در کلینیک‌های کاشت مو مورد بحث قرار گرفته‌اند، طراحی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: هزینه  کاشت مو در شیراز

تکنیک های کاشت مو

مهم نیست که کدام علت به طور خاص توسط متخصص کاشت مو شناسایی شده است، انتخاب بهترین درمان ضروری است. با در نظر گرفتن تکنولوژی های پیشرفته و مکانیسم بدون دردسر، انتخاب بهترین کلینیک کاشت مو باید مهمترین نکته باشد. کاشت مو می تواند جرقه اعتماد را در رویکرد فرد با دستیابی به خط موی مورد نظر دوباره روشن کند. این ظاهر کامل‌تر مو است که شخصیت یک فرد را جذاب می‌کند، بنابراین انتخاب بهترین روش ترمیم مو نمی‌تواند حاشیه‌ای باشد. در این مرحله، باید به اشتراک گذاشت که در بین تمام داروهای ریزش مو یا مکمل ها، مداخله جراحی موفق ترین راه حل است.به طور دقیق، دانستن انواع تکنیک های کاشت مو برای به دست آوردن بهترین نتایج پس از عمل جراحی ترمیم مو مهم است. به عنوان یک فرآیند اصلی، کاشت مو فولیکول های مو را از یک قسمت بدن به ناحیه گیرنده، یعنی پوست سر منتقل می کند. در دنیای مدرن تبدیل مو، روش های جراحی دارای توجه و مزایای منحصر به فرد خود هستند. DHI، FUE و FUT از جمله تکنیک های رایجی هستند که توسط کلینیک ها برای ارائه خدمات بی بدیل ترمیم مو مورد استفاده قرار می گیرند. بیایید این رویه ها را برای آشکار کردن درک کنیم.

DHI، FUE و FUT کدام روش کاشت مو بهترین است؟

کاشت مستقیم مو (DHI TM ):

در روش کاشت مو DHI، فولیکول‌ها مستقیماً در ناحیه گیرنده کاشته می‌شوند. این روش در مقایسه با روش FUE پیشرفته‌ترین روش کاشت مو است، اگرچه در روش کاشت مو DHI نیازی به برش‌های از پیش ساخته شده نیست. برای دستیابی به نتایج طبیعی مادام العمر با حداکثر تراکم، از ابزار کاشت ویژه در این روش درمانی کاشت مو استفاده می شود.کاشت موی مستقیم (DHI TM ) یک روش محبوب پیوند مو است که در 45 کشور در 75 کلینیک اجرا شده است که در آن فرآیندهای زیر در ترمیم مو درگیر هستند:

استخراج فولیکول‌های مو : به عنوان بخشی از این مرحله در روش کاشت مو DHI، فولیکول‌ها با کمک ابزار میکرو پانچ از پوست سر بیمار استخراج می‌شوند. به طور کلی، ناحیه اهداکننده معمولاً در پشت سر قرار دارد، زیرا این نواحی از نظر ژنتیکی در برابر ریزش مو مقاوم هستند و به آنها نواحی اهداکننده می‌گویند.

جداسازی فولیکول‌های مو: سپس فولیکول‌ها یا گرافت‌های استخراج‌شده در سینی نگهداری می‌شوند و به یک، دو تا چهار و غیره تقسیم می‌شوند. بنابراین، جراحان فرآیند کاشت مو را طوری برنامه ریزی می کنند که نتایج طبیعی و حداکثر تراکم را به بیمار بدهد. علاوه بر این، بیماران این شفافیت را دارند که چه تعداد گرافت یا مو در پوست سر آنها کاشته شده است.

 

کاشت فولیکول های مو: یکی از نکات منحصر به فرد در مورد تکنیک DHI روش استخراج و سپس کاشت فولیکول های مو است و فرآیند، شفافیت و پروتکل هایی که در کلینیک های DHI از ابتدا تا انتها دنبال می شود، منحصر به فرد هستند. در این روش کاشت مو DHI، هیچ برشی در ناحیه گیرنده قبل از کاشت فولیکول‌ها ایجاد نمی‌شود. فرآیند کاشت توسط یک کاشت کننده تخصصی DHI انجام می شود که دارای یک سوزن توخالی است که می تواند بین 0.8 تا 0.9 میلی متر باشد، برای حفظ تعادل در طول کاشت با کمک کاشت DHI طراحی شده است، جراح DHI کنترل شگفت انگیزی بر روی خط مو دارد. جهت، همیشه نتایج طبیعی ارائه می دهد. این ابزار چه مربوط به کنترل عمق، جهت یا زاویه کاشت فولیکول باشد، این ابزار نقش موثری در اجرای موثر کاشت مو DHI ایفا می کند.

حداقل تهاجمی: روش کاشت مو DHI کم تهاجمی است و بدون برش در ناحیه گیرنده و بدون بخیه در ناحیه اهدا کننده انجام می شود. در نتیجه، زمان بهبودی و روند بهبودی کمتر است و خطر ایجاد جای زخم پس از این روش جراحی کاشت مو وجود ندارد.

الگوی خط موی سفارشی و طبیعی: اگر به دنبال یک روش کاشت مو موثر بوده اید که خط مویی طبیعی به نظر می رسد، DHI گزینه ایده آلی است که می توانید روی آن حساب کنید. از آنجایی که کاشت DHI جراح را قادر می‌سازد تا زاویه و تراکم محل قرارگیری هر فولیکول مو را کنترل کند، پس از عمل کاشت مو DHI می‌توان به طراحی خط موی سفارشی دست یافت. دقت ابزار مورد استفاده در این روش کاشت مو نقش حیاتی در کمک به جراح برای دستیابی به طرح طبیعی خط مو دارد.

 

روش کاشت مو یک جلسه ای : در بیشتر موارد، تکمیل روش کاشت مو DHI برای درمان ترمیم مو با نتایج سفارشی شده خط مو، تنها یک جلسه طول می کشد. این تنها به تعداد فولیکول های مو یا گرافت های مورد نیاز و نیازهای بیمار بستگی دارد.علاوه بر این، لازم به ذکر است برای حفظ ایمنی و راحتی در طول عمل کاشت مو DHI، بی حسی موضعی روی پوست سر بیمار اعمال می شود. به عنوان اثر بیهوشی، بیمار در آسایش می ماند و جراح می تواند عمل کشیدن و کاشت مو را به طور موثر انجام دهد. روش کاشت مو DHI بسیار ساده است، زیرا بیمار می تواند با موبایل بازی کند یا در اتاق OT تلویزیون تماشا کند و نتایج طبیعی شگفت انگیزی به دست آورد. علاوه بر این، پس از 8 تا 12 ماه پس از عمل کاشت مو DHI، رشد کامل مو را می توان مشاهده کرد.

بیشتر بخوانید: دکتر قربانی کاشت مو شیراز

پیوند واحد فولیکولی (FUT):

FUT قدیمی‌ترین روش کاشت مو است که می‌توان آن را روش برداشت نواری نیز نامید. به عنوان بخشی از این روش، نواری از پوست با فولیکول‌های مو از پشت سر برداشته می‌شود که به آن ناحیه اهداکننده می‌گویند. در مرحله بعد، نوار استخراج شده با استفاده از میکروسکوپ به طور دقیق در واحدهای فولیکولی مو جدا می شود. علاوه بر این، برش ها در ناحیه گیرنده با کمک یک تیغه تیز مشخص می شوند تا واحدهای فولیکولی بدون هیچ گونه ناهماهنگی کاشته شوند. البته باید توجه داشت که ممکن است اسکارهای سنگین بعد از عمل کاشت مو FUT در سمت اهداکننده باقی بماند. اما این اسکارها ممکن است با رشد مو پس از مدتی محو شوند.

مراحل مربوط به روش کاشت مو FUT

 

مشاوره با بهترین جراح کاشت مو: قبل از نهایی کردن جلسه عمل کاشت مو FUT، به شما توصیه می شود با یک جراح کاشت مو مجرب مشورت کنید. به عنوان بخشی از فرآیند مشاوره، پزشک الگوی ریزش موی شما را ارزیابی می کند. او همچنین در مورد اهداف ترمیم موی شما صحبت خواهد کرد و واجد شرایط بودن شما را برای روش کاشت مو FUT تعیین خواهد کرد.

انتخاب ناحیه اهداکننده: قسمت‌های پشت سر که در آن فولیکول‌های مو از نظر ژنتیکی در برابر طاسی مقاوم هستند، به عنوان ناحیه اهداکننده برای عمل کاشت مو تعیین می‌شود. از آنجایی که موهای کاشته شده ویژگی های طبیعی خود را حفظ می کنند، این ناحیه توسط جراح برای ترمیم مو به روش FUT انتخاب می شود.

بی حسی موضعی : جراحان اطمینان حاصل می کنند که قبل از شروع جراحی کاشت مو، بی حسی موضعی به بیمار داده می شود. این مرحله با هدف دستیابی به بی حسی در اهداکننده و همچنین نواحی گیرنده انجام می شود. راحتی بیمار در طول عمل از طریق بی حسی موضعی تضمین می شود. با این حال، بیماران در طول جراحی کاشت مو احساس درد می کنند.

برداشت نوار اهدایی: یک نوار از پوست توسط جراح پیوند مو با کمک چاقوی جراحی از ناحیه اهداکننده برداشته می شود. علاوه بر این، اندازه و طول نوار مورد نیاز با توجه به نیاز فرد تعیین می شود. پس از عمل، برای بهبود زخم، زخم را بخیه می زنند یا با جراحی می پوشانند. جای زخم مستقیم ممکن است بعد از عمل FUT مشاهده شود.

پس از آماده سازی اولیه روش ترمیم مو به روش FUT، تشریح واحدهای فولیکولی انجام می شود. هدف از این مرحله از تکنیک کاشت مو، FUT، جداسازی واحدهای فولیکولی مو در زیر میکروسکوپ است. علاوه بر این، ایجاد محل گیرنده و قرار دادن پیوند همراه با مراقبت های بعد از عمل از جمله مراحلی است که این روش ترمیم مو را با سفارشی سازی و دقت پشتیبان می کند.

جنبه هایی که FUT را نسبت به DHI، روش کاشت مو را  کم اثر تر می کند

از جای زخم خطی پس از جراحی، زمان بهبودی طولانی‌تر و ناراحتی احتمالی گرفته تا سایر عوارض FUT، انتخاب روش کاشت مو DHI برای نتایج کارآمد و طبیعی ایده‌آل است. در صورتی که از ارتباط و صحت دو روش ترمیم مو مطمئن نیستید، برای بهترین مشاوره با جراحان خبره، ماهر و با تجربه مشورت کنید. مهمتر از همه، این تخصص، قرار گرفتن در معرض صنعت و دانش عمیق متخصص کاشت مو است که به شما بینشی در مورد نتایج قطعی تکنیک کاشت مو DHI می دهد. چشم انداز مبتنی بر شواهد تکنیک کاشت مو DHI و عوارض FUT را می توان قبل از نهایی کردن بهترین روش کاشت مو با متخصص مراقبت از مو در میان گذاشت.

استخراج واحد فولیکولی (FUE):

این روش کم تهاجمی کاشت مو شامل استخراج فولیکول های مو از ناحیه از طریق پانچ است. گاهی اوقات، سیستم رباتیک ممکن است برای دستیابی به اهداف ترمیم مو از طریق این تکنیک استفاده شود. برای شروع عمل، برش های کوچک و دایره ای در اطراف هر واحد فولیکولی مشخص می شود. با توجه به این عمل ایجاد برش، اسکار خطی قابل مشاهده است. با این حال، این اسکارها کمتر از مواردی هستند که پس از کاشت مو با روش FUT مشاهده می‌شوند. جدای از مراحل فوق، کاشت موهای کشیده شده در ناحیه گیرنده توسط جراح برنامه ریزی می شود و در عین حال برش های ریز را با یک تیغه تیز مشخص می کند. شایان ذکر است که در مقایسه با FUT ممکن است ناراحتی کمتر و بهبودی سریع‌تر تجربه شود.

 

هایلایت های کاشت مو FUE

روش کاشت مو FUE شامل آماده سازی ناحیه اهداکننده با انتخاب ناحیه ژنتیکی مقاوم در برابر ریزش مو است. موهای ناحیه اهدا کننده طبق نیاز برای تکمیل روش FUE ترمیم مو کوتاه می شوند. مرحله بعدی همه چیز در مورد استخراج فولیکول های مو از ناحیه اهدا کننده با کمک ابزار پانچ پزشکی است. به طور معمول، هر واحد فولیکولی شامل 1-4 رشته مو است که به طور مناسب برای قرار دادن پیوند استفاده می شود. قبل از کاشت پیوند برای تجربه رشد مو، برش هایی توسط جراح کاشت مو ایجاد می شود. از نظر التیام و رشد، بهبودی حاصل از جراحی ظرف یک ماه مشخص می‌شود و رشد مو در عرض 12 تا 15 ماه قابل تجربه است.در یک یادداشت مقایسه، روش کاشت مو DHI از مکانیسم پیشرفته ای در مقایسه با تکنیک های کاشت مو FUE و FUT استفاده می کند. روش کاشت مستقیم مو (DHI) همیشه فقط توسط جراحان خبره و آموزش دیده انجام می شود. اما در مورد دو روش دیگر، تکنسین ها یا پرستاران برای انجام عمل کاشت مو منصوب می شوند.

از سوی دیگر، خط موی طبیعی با الگوی سفارشی شده با توجه به ترجیحات بیمار، نکته مشخصی است که DHI را به مطلوب ترین گزینه برای انجام روش های کاشت مو تبدیل می کند. اگر در مورد عفونت ناشی از استفاده از یک قلم کاشت ثبت شده نگران هستید، پس، این فکر را می توان کنار گذاشت!

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.